.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه علنی شورای شهر ساری چه گذشت؟
حاشیه های سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به جلسه شورای شهر ساری کشیده شد !
وقتی یک هیئت بلند پایه به مازندران ورود پیدا میکند و بقول جناب استاندار ساری پیشانی استان است، این چه هیئت بلندپایه ای است که رییس شورای مرکز استان، شهردار و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر اطلاعی ندارند...

شمال نیوز / سیده سعیده فلاح : پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر ساری، شامگاه گذشته با حضور اعضای شورای شهر ساری ، محمدی کیادهی مشاور شهردار در امور شوراها و همچنین بابایی کارنامی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به همراه هیئت همراه، بعنوان میهمانان این جلسه و اصحاب رسانه برگزار شد.

جمال باقری در ابتدای جلسه، ضمن تشکر از ملی پوشان فوتبال کشورمان در بازی های جام جهانی 2014 اظهار داشت: ملی پوشان غیرتمندانه برای دفاع از ارزش های ایران بازی کردند تا ارزش های واقعی ایران در سطح بین المللی نشان داده شود.
وی همچنین ضمن تبریک به مناسبت روز اصناف گفت: بازاریان همانطور که در زمان دفاع مقدس نقش ایفا کردند همچنان در پیشبرد اهداف جمهوری اسامی بیش از پیش دفاع می کنند.

سید محمد آقامیری در این نشست با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ گفت: در ايامي كه شبيخون و تهاجم فرهنگي گريبان گير مردم است نماينده مردم مركز استان و عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در مركز استان حضور يافته تا از نزديك مشكلات و معضلات فرهنگي استان بويژه مركز استان را مشاهده و در توزيع اعتبار و اولويت دادن به پروژه هاي استان مشاهدات خود را لحاظ كنند .

وی به بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی از تالار کردان که از سال 86 عملیات احداث اش آغاز شده و تاکنون فقط 86 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اشاره و گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از سالن ۶ هزار نفري و پيست دوچرخه سواري ساري و مجموعه بزرگ مسجد فرح آباد و همچنین طرح سالمسازی دریا بازديد كردند .

آقامیری در ادامه با اشاره به برگزاری مجمع  مشورتي روساي شوراهاي اسلامي شهرهاي كشور با حضور اعضاي شوراهاي مراكزاستانها دررشت گفت: در این مجمع ۸ كلان شهر مشهد ، قم ، تهران ، شيراز ، اهواز ، اصفهان ، كرج ، تبريز در مورد بررسي لايحه اصلاح درآمدهاي پايدار و ورود سازمان بازرسي به مصوبات شوراهاي اسلامي حضور داشتند.

این عضو شورا با اشاره به عدم حضور اعضای شورای شهر ساری تاکید کرد: چرا هيأت رئيسه خود را از حضور در اين اجلاس محروم كرده است و چرا هيأت رئيسه شوراي شهرساري شركت نداشتند لطفا اگر شركت داشتند گزارش دهند ؟

علیجان شمشیربند هم در این جلسه با اشاره به حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به مازندران گفت: اگر بحث فرهنگی در سال فرهنگ در میان است ، وقتی یک هیئت بلند پایه به مازندران ورود پیدا میکند و بقول جناب استاندار، ساری پیشانی استان است، این چه هیئت بلندپایه ای است که رییس شورای مرکز استان، شهردار و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر اطلاعی ندارند تا طرح ها و پیشنهادات خود را به اطلاع کمیسیون فرهنگی برسانند.

وی ادامه داد: همچنین هیچ یک از مدیران شهرستانی هم برای دفاع از موقعیت فرهنگی و نیازمندی های فرهنگی در جلسه حضور نداشتند.

شمشیربند خواستار شد تا اعضای شورا اعتراض خود را به استانداری برسانند.

در این لحظه جمال باقری در پاسخ به شمشیربند گفت: این برنامه جهت بازدید از شهرستان ساری بوده و نه شهر ساری.

رییس شورای شهر ساری با بیان اینکه نمی دانیم نیت آقایان از سفر به استان چه بوده، گفت: نمی توانیم گلایه کنیم که چرا ما را در جریان قرار ندادند.

باقری خاطرنشان کرد: از اینکه با بنده هماهنگی نشده خیلی دلخور نیستم چرا که اگر لزومی داشت با ما درمیان می گذاشتند.


شمشیربند در خصوص موضوع جلسه اذعان داشت: اقتصاد و فرهنگ یک رفاه نسبی است که امکان پذیر نیست مگر با فراهم آوردن زیرساخت های مناسب.

وی خطاب به بابایی گفت: با توجه به سابقه مدیریتی شما در دولت قبلی و دولت کنونی، شرایط اشتغال مازندران در این دوره نسبت به دوره قبل چه تغییری کرده است؟

این عضو شورا خاطرنشان ساخت: آیا واقعا برگزاری جلسات و همایش های مختلف مشکلات بیکاری را حل می کند؟

علی اکبر ذلیکانی در این جلسه با اشاره به سخنان آقامیری گفت: طرح خیلی از مسائل در جلسه خروجی ندارد و لذا مطرح کردن آنها وقت تلف کردن است.

وی با اشاره به درخواستی مبنی بر بازنگری ایستگاه های سواری  واتوبوس بیان کرد: متاسفانه هسته مرکزی شهر اجازه حضور خودروهای شخصی را نمی دهد اما بعضا خودروهای عمومی هم ایجاد ترافیک می کند.

ذلیکانی از طرح جامع مطالعات شهر ساری خبر داد و گفت: شورای دوره چهارم درحالی آغازبکار کرد که هیچ یک از زیرساخت های مناسب برای مدیریت شهری وجود نداشت.

وی در عین حال صبر و تحمل شهروندان را خواستار شد و افزود: مطمئن باشید شورای چهارم در پایان دوره خبرهای خوشی را خواهد داشت.

شهرداری از وضع درآمدی شهرداری ها گزارش دهد

فرامرز نقیبی به اجرای پروژه های دنبای آرزو، زیبا سازی زیرپل سردار نبوی و پل کابلی اشاره کرد و گفت: از عملکرد سه ماهه پیمانکار احداث پل کابلی راضی نیستم.

عضو كميسيون فني و عمراني شوراي شهر ساري با اشاره به اینکه کار ما نظارتی است تاكيدكرد : تمام قراردادها بايد جهت اطلاع اعضا به شورا ارسال شود و اين كار در حوزه مسايل فني و عمراني به جهت حساسيت طرح ها اهميت و ضرورت مضاعفي پيدا مي كند .

نقيبي از شهرداري خواست از وضع درآمدي شهرداريهاي مناطق ساري گزارش دهد تا دست شورا براي اتخاذ سياست هاي حمايتي باز باشد.

اوقاف مازندران ، اخلاق دینی را نادیده نگیرد !

سید محمد جعفری ضمن تبریک روز اصناف به اصناف و بازاريان از وقوع اتفاق نا خوشايندي در كوچه آب انبار نو خبر داد و گفت: توقيف خانه اي مسكوني توسط اداره اوقاف كه يك پيرزن در آن سكونت داشت و اين پيرزن هر چه گريه و التماس مي كرد تا فرصتي به او بدهند ماموران تمكين نمي كردند و در نهايت با پا درمياني و هماهنگي هاي به عمل آمده قرار شد مساله حل شود.

وی خاطرنشان ساخت: جای سوال اين  كه درست است یک ملك وقفي است اما ناديده گرفتن اخلاق ديني از سوي تشكيلاتي كه مروج فرهنگ اسلامي شناخته مي شود خوشايند نيست.
 
در این هنگام باقری متذکر شد: چون در جریان کامل جزییات این اتفاق نیستید نباید دستگاهی را صریحا متهم کنید.

جعفری در ادامه با توجه به حضور مدير كل كار ،تعاون و رفاه استان و همكارانش در اين جلسه، اظهار داشت: بايد  نگرش جامعه از اشتغال به مفهوم پشت ميز نشيني اصلاح شده و فرهنگ كار آفريني تقويت شود.
 
این عضو شورا همچنين سوال كرد طرح تجميع و ساماندهي كارگران كه به صورت پراكنده و نامنظم در سطح ميادين و خيابان ها مستقر مي شوند به كجا رسيد؟ كه مدير كل كار از ساماندهي آن ها در آينده نزديك خبر داد.   

حتی سنگ هم در جاي خود وزن دارد!

كوروش يوسفي نماينده شوراي ساري در شوراي شهرستان و استان با اشاره به سفر اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به مازندران و ساري گفت : اگرچه حضور اين عزيزان فرصتي براي شهر ما بود اما متاسفانه نه شوراي شهر با خبر بود نه شوراي استان و به نظر مي رسد بي اعتنايي كردند .

وي با اشاره به دعوت غیررسمی و دیرهنگام از اعضای شورا افزود : حتی سنگ هم در جاي خود وزن دارد . اگر زودتر اطلاع مي دادند اتفاق بدي نمي افتاد و ما هم زياد مزاحم عزيزان نمي شديم و حتي شايد به آنها كمك هم مي كرديم .

یوسفی نصب بنرها و تابلوهاي تبليغاتي در پل هاي عابر پياده كه باعث تاريكي مسير پل هنگام شب مي شود، تسریع در عملیات آسفالت سطح شهر و روشن شدن وضعيت ملك زندان را متذکر شد.

کار فرهنگی بدون قیمت است

سعید نجاریان
ضمن تبریک شکست شیرین تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم قدرتمند آرژانتین گفت: برای نشاط عمومی جامعه نمی توان قیمت گذاشت.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی ورزشی بدون قیمت است گفت: کار فرهنگی دشواری های خود را دارد که همه ی طیف های جامعه را دربر می گیرد.

عضو كميسيون فرهنگي شوراي شهر ساري افزود: کار فرهنگی، زمانبنر است و درصد شکست بالایی هم دارد.
دبير هيأت فوتبال شهرستان ساري تامين فضاها و فرصت هاي ورزشي در شهر براي افزايش ضريب تحرك و پويايي و نشاط جوانان و نوجوانان را ضروري دانست .

وي ياد آور شد : با توجه به شروع تابستان و مشكلات ترافيكي و همچنین روشنایی معابر همچنان وضعیت اسفناکی دارد و شهر در خاموشی بسر می برد.

روی ارقام قراردادها نظارت شود

رضا پيوندي با اشار ه به طرح زیبا سازی اطراف پل سردار نبوی گفت: نیاز است روي قرارداد مربوطه دقت شود.
رئيس كميسيون فني و عمراني شوراي شهر ساري با بیان اینکه تخصص من در زمينه معماري و زيباسازي است و بر ارقام قرارداد ها در اين زمينه اشراف دارم افزود: اضافه درخواست هزينه در برخي قرار داد ها امري محتمل است اما بايد اسناد قراردادها به شورا ارايه شود.

پيوندي تصريح نمود: ارجاع قرارداد به كميسيون عمران پس از انعقاد دردي را دوا نمي كند بلكه در بدو امر بايد روي قرارداد ها نظارت دقيق صورت گيرد.

مسعود پیری نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت های بومی برای استان را ضروری دانست و افزود: گردشگری ظرفیت بالایی در حوزه اشتغال زایی دارد.

وی از مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی خواست تا در این خصوص پاسخ دهد که تا چه حد از این ظرفیت در استان استفاده شده است.

پیری در میان سخنانش علی رغم تذکر باقری مبنی بر کمبود وقت به سخنانش ادامه داد و نسبت به عدم زمان کافی برای سخنانش شدیدا اعتراض  کرد.

پیری پس از پایان سخنانش جلسه شورا را ترک کرد.


خاطرنشان می گردد ذلیکانی نیز با گذشت یک ساعت ونیم از جلسه، با اعتقاد بر اینکه شورا اکثریت ندارد جلسه را با نارضایتی ترک کرد.

نرخ بیکاری در شهر ساری، 12/8 است

مدیر کل اداره کار تعاون ورفاه اجتماعی استان مازندران
درخصوص نرخ بیکاری در استان گفت: همه ی شاخص هایی که باید در این امر تحول یدا کند مشارکت اقتصادی است که متاسفانه در استان ما جایگاه خوبی ندارد.


بابایی کارنامی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی ساری بعنوان مرکز استان از جویبار هم پایین تر است.
وی با بیان که نرخ بیکاری در شهر ساری 12/8 است گفت: نرخ بیکاری در کل استان 11/8 است که ساری از نرخ متوسط استان نیز بالاتر است.

بابایی با بیان این مطلب که یکی از شاخصه های توسعه پایدار در استان و کشور تعاونی ها هستند، تصریح کرد:  درحالیکه 25 درصد اقتصاد باید بخش تعاون باشد اما این رقم در استان هفت درصد، کشور پنج درصد و در شهرستان ساری تنها چهار درصد است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با تاکید بر توجه بیشتر به بخش تعاونی برای برون رفت از مشکل بیکاری تاکید کرد : شهر ساری نگاهش به بخش خصوصی است و به بخش تعاونی توجهی ندارد. /250

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 تير 1393
ما كه ازپراكنده گويي اعضاشورا هيچي نفهميديم كه بازده اي جلسه بعداز هر14 روز سواي ان همه هزينه پذيرايي وحق الجلسه و... چه چيزي است؟
از عدم حضورشهردار در جلسات هم بذهن تداعي ميشه كه سطح خودش را بالاتر از اين شورا ميداند كه در جمع آنها حاضر شود.
ناشناس 2 تير 1393
با سلام واحترام بازدید اعضای کمسیون فرهنگی سهم تبلیغاتی جناب آقای دکتر شجاعی نماینده محترم شهرستان ساری بود. اگر شماها را دعوت می کرد نقش خودش کمرنگ می شد. اگر شما هم قصد کاندیدا شدن در مجلس را دارید زودتر دست به کار شوید. فضای برای فریب افکار عمومی مهیا ست فقط شما باید اراده کنید. خدا به شماها توفیق خدمت بده ودوباره با این الفاظ وصد البته ....... به شورای راه پیدا کنید. کاش یک کم خدا ترس بودید. رمدانی عزیز کامنت را قراربده
كردانيسم 1 تير 1393
عبوري با عدم شركت خود در بازديد كمسيون فرهنگي طبق پيش بينيها اولين دهن كجي خود نسبت به شجاعي را استارت زد.البته معيل و دو سه نفر از پرسنل شهرداري بودن ولي اونا از ترس شجاعي اومده بودن.
از عدم شركت عبوري در جلسات از 2 منظر قابل بحث داره.
اول اينكه ايشون كاري انجام نميده كه بخواد بياد دفاع كنه و اعضا شورا چون ضعف دارن حرفي هم نميزنن كه او دفاع كنه وگرنه تمام شهر مشكله.
دوما عبوري اين اعضا رو مديون خودش كرده و اومدن نيومدنش تاثير نداره اخه ما يك بار هم اعتراض شورا به شهردار رو شاهد نبوديم ..
در هر صورت براي عبوري مهم زيباسازي و جشن گرفتنه كه دارن انجام ميدن
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 1 تير 1393
داداش ظاهرا شما اینقد بیکاری که میشی نی سر همچین مسائلی بی خودی بحث می کنی؟ چه قدم جدی!!!!!!!
یه میزگردی ها بذاری بد نیست؟؟؟؟؟؟؟
یاسر 4 تير 1393
راستی دامادی نماینده ساری تشریف نداشتند نکنه دنبال رای اصلاح طلباست
نا شناس 1 تير 1393
اینها فقط برای تفریح اومده بودن شمال صفا. خبری نبود
یک شهروند 1 تير 1393
عبوری عبوری، چه خبرتونه، شورا خودش بی خیال شده حالا شما ول نمی کنید،
یک ساروی مغبون 2 تير 1393
جلسه شورا باید مدیریت شود،هدف دار باشد.منافع مردم وآبادانی شهر را بخواهند،اینکه چرا فرماندار در فلان جا نبود،خوب مرخصی رفت،گردش رفت،از مرخصّی قانونی خودش بهره گرفت،اینکه اوقاف چرا پیر زنی رااز خانه بیرون انداخت،برای اینکه 36سال اجاره نداد،حکم دادگاه را با تاخیر ده ساله اجرا کردند وباز هم برای صدمین بار اوقاف کوتاه آمد.اگر شمارا به بازدید اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس همراه نبردند،خوب اگر هر سیزده نفر شما را می بردند،دیگر کاری صورت نمی گرفت،می شد همین نشستهای تکراری شورا.اگر شهردار نرفت موضوع به شهرداری ربطی نداشت،دو تا پروژه ملّی ورزشی بیرون شهر،لطفاً اگر حرفی برای گفتن ندارید ساکت باشید.
سانترال 2 تير 1393
ممنونم از مطلب خوبتون استفاده کردم
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 2 تير 1393
جلسه برای گفتن همین ........... است . ازیه مشت بچه وپیر بازنشسته چه انتظاری دارین!!!!!!!!!!!
0000 2 تير 1393
پراکنده گویی بود ولی جالب بود مثلاً سوال آقای آقا میری از بابایی کارنامی در خصوص وضعیت اشتغال با اشاره به حضورشان در دولت قبلی
ترک جلسه آقای پیری برای کمبود وقت و ترک جلسه آقای ذلیکانی برای عدم حضور همکاران
نا شناس 2 تير 1393
به شمیربند چه ربطی داره کارنامی چکار میکنه یک مدیر کل باید به عضور شورای شهر که به زور رای آورده جواب پس بده . شاید درست باشه و ما اطلاعی نداریم
نا شناس 2 تير 1393
ول کن آقا میری چه خبرته دیگه شورشو در آورد ..برس به داد شهر و شهروندان...که تو شهر 1700 خانوار تو یه بارش بی خانه نشن گیر داده به حاشیه....
نا شناس 3 تير 1393
ما از این شورا و شهردار بی کفانتش قطع امید کردیم
نا شناس 3 تير 1393
پروژه پل کابلی داره با قدرت جلو میره.....
علمدار 3 تير 1393
بنام خدا
چي بگيم از اينكه دوستان ميشينن و از آب ريخته شده صحبت ميكنن
اينقدر پولهاي الكي خرج ميشه اگه همون ها رو در مسيرش خرج كنن خيلي از معظلات بيكاري و.. كم ميشه
نا شناس 2 تير 1393
باز خدا پدر شمشیربند رو بیامرزه که مثل بعضی از مدیران سرش رو مثل کبک تو برف نکرده و پیگیر منافع مردم شهر و مرکز استان میشه و ترسی از اینکه مقابل کیه ایستاده نداره و از حقوق مردم ساری دفاع جانانه می کنه
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 2 تير 1393
شمشیربند از مدیریت شهری چیزی میفهمه؟؟؟؟؟
نا شناس 2 تير 1393
مدیرکل اداره ...در تجهیز ..........از اداره کل تمجید کردی ایا مرکز ...نقشی در تجهیز نداشت مربی برق از اداره کل بود؟ اقای ج کجا بود تو عکسی که در سایت اداره کل زدی کسانی هستند که از مرکز .............هستند خدا میدونه که زحمتو کی کشید و تقدیر از کی شد حسود هرگز نیاسود..راستی از انتصابات انتخاباتی چه خبر؟
محسن 3 تير 1393
سلام. جناب آقارمیری تورو خدا یه ذره به خودت بیا وببین خودت وبرادر بزرگوارت چیکار دارین میکنین. مردم بینش بالایی دارند ومعلق زدن افراد سیاسی را میبینند
منان 3 تير 1393
شهردار در اکثر جلسات غیر علنی شرکت میکنه واز جلسات علنی ظاهرا پرهیز و گریزان است وبه احترام اعضا اقای کیادهی که تسلط کامل به قانون و شهرداری را دارد به شورا می فرستد و عبوری عجیب به کیادهی علاقه دارد و کیادهی وقتی در جلسه شرکت میکنه بر خلاف گذشته کم حرف میزنه این یک سیاست حساب شده عبوری است
سینا 5 تير 1393
اقایان عزیز که این مردم شمارا رای دادن که باحرف زدن کاری پیش نمیرود با عمل انجام میشود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.